artikel

Loyaliteit en imago WMS

Warehousing Premium

Wat is het imago van WMS-leveranciers waar het gaat om serviceverlening? Zouden de huidige klanten hun leverancier aanbevelen op dit punt? De uitkomsten hiervan lopen redelijk parallel met het tevredenheidsonderzoek. Maar er zijn ook verschillen.

Aan klantenbinding dankzij serviceverlening haalt SAP binnen het WMS-segment de mooiste score binnen – 72 procent zegt ook in de toekomst zaken te willen doen met SAP gelet op de serviceverlening. Kewill krijgt slechts een score hierop van 38 procent, terwijl van de Exact klanten 31 procent zegt niet meer zaken te willen doen, gezien de verleende service.

Manhanttan Associates mag rekenen op een warme aanbeveling van haar klanten bij andere bedrijven – 67 procent zegt dit ‘zeer waarschijnlijk’ te zullen doen. Op dit punt laat deze leverancier zijn concurrenten ver achter zich. Voor Exact geldt dat 31 procent aangeeft dat de aanbeveling ‘zeer onwaarschijnlijk’ is.

 

Onderscheidend vermogen

Manhattan Associates wordt tevens het meest gezien als onderscheidend in de markt (88 procent van de respondenten is het (geheel) eens met deze vraag. Exact en Centric worden het minst gezien als onderscheidend, bij Exact is zelfs 27 procent het geheel niet eens met de stelling dat Exact onderscheidend is als WMS-leverancier.

 

Gevoel een gewaardeerde klant te zijn

Respondenten geven aan dat Manhattan Associates hen het meest het gevoel geeft een gewaardeerde klant te zijn. Het bedrijf krijgt een hele hoge score: 38 procent is het hiermee ‘geheel mee eens’ en de rest ‘mee eens’. Exact scoort het minst op dit vlak van de onderzochte leveranciers. 44 procent was het (al dan niet geheel) eens met de stelling, 38 procent was het er (geheel) mee oneens.

 

Kritisch voor de business

Respondenten geven aan dat Manhattan Associates het meest weet wat kritisch is voor hun business – 88 procent is het daar (geheel) mee eens. Exact wordt beoordeelt als leverancier die het minst weet wat kritisch is voor hun business. 31 procent mee eens, 38 procent (geheel) mee oneens.

 

Meedenken om kosten te besparen

Respondenten vinden dat Manhattan Associates het meest meedenkt om kosten te besparen. 41 procent is het hier (geheel) mee eens.

 

Reageer op dit artikel