artikel

Geodis verkort picktijd met pick-to-cart

Warehousing Premium

Geodis verkort picktijd met pick-to-cart

Projectgegevens Bedrijfsnaam: Geodis   Leverancier/dienstverlener: Inther Logistics Engineering Plaats: Venlo   Onderleverancier/-dienstverlener: Geodis Branche: logistiek & transport   Bedrijfsgrootte: groot: 400 of meer werknemers Bedrijfstype: Logistiek   Datum ingebruikname: Productnaam: pick-to-cart   Geodis nam voor de klant Neways een Pick-to-Cart oplossing in gebruik. Helemaal nieuw was deze manier van orderpicken niet, maar daardoor was Geodis […]

Projectgegevens
Bedrijfsnaam: Geodis   Leverancier/dienstverlener: Inther Logistics Engineering
Plaats: Venlo   Onderleverancier/-dienstverlener: Geodis
Branche: logistiek & transport   Bedrijfsgrootte: groot: 400 of meer werknemers
Bedrijfstype: Logistiek   Datum ingebruikname:
Productnaam: pick-to-cart  

Geodis nam voor de klant Neways een Pick-to-Cart oplossing in gebruik. Helemaal nieuw was deze manier van orderpicken niet, maar daardoor was Geodis juist in staat om ervaringen uit het verleden te gebruiken om nu de invoering van het pick-to-cart systeem te versoepelen. Paul Verheijen van Geodis: “Voor Neways kregen we er hier in Venlo werk bij.

Voor de Duitse organisatie werkten we al en het orderpicken voor deze operatie deden we aan de hand van picklijsten. Maar met het meerwerk voor ook de Britse markt zochten we naar een manier om efficiënter te werken. Ervaring met pick-to-cart van Inther LC hadden we opgedaan in een andere vestiging van ons in Venray. Op de karretjes zijn daarbij 25 LED-verlichtingen aangebracht. Hierbij fungeert 1 LED als central zone display . Deze geeft voor de bepaalde route de picklocatie, artikel en het totaal aantal te picken hoeveelheden aan.”
 

Lager foutenpercentage

“Van een order in SAP wordt automatisch een levering gecreëerd, deze info gaat ook naar Inther en zij kijken binnen één batch naar de beste route, en geven voor die batch de optimale route aan. Per ordercolli wordt een label geprint dat de orderpicker voor de cart opbouw moet scannen ter bevestiging en de LED’s geven dan de locatie op de kar aan. Zo zijn er maximaal 24 locaties. Het werken via deze pick-to-cart oplossing gaat zo’n veertig procent sneller dan via papieren picklijsten. Ook het aantal fouten is drastisch gedaald, met een huidige pickprestatie van 99,6 procent. En dat lage foutenpercentage betekent ook dat we in overleg met de klant de controle voor verzending hebben kunnen terugbrengen van een 100 controle naar een controle van 15 procent van de artikelen. Het kostte de werknemers ook weinig moeite om te wennen aan de werkwijze. In twee maanden waren we live.”   

   


Bedrijf
:
Geodis is een logistiek dienstverlener met verschillende klanten en vestigingen. In dit geval gaat het om werk binnen de Venlose vestiging voor klant Neways

Software:

Pick-to-cart van Inther LC

Projectleider:

Paul Verheijen

Voorbereidingstijd en implementatie:

drie maanden

Aantal gebruikers:

10-12 gebruikers die allen kunnen worden ingezet op de 6 aanwezige carts

 

 

Reageer op dit artikel