nieuws

Hema zet in op levering binnen twee uur

Supply chain 725

Binnen twee uur je e-commerce bestelling in huis. Die belofte hoopt Hema binnenkort waar te maken.

Hema zet in op levering binnen twee uur

Klanten die bij Hema online bestellen kunnen de producten binnen twee uur op de stoep verwachten. Om die korte levertijd te kunnen halen, worden de orders in de Hema winkels gepickt en klaargemaakt.

Raph Schröder, hoofd e-commerce bij Hema ontvouwde dat plan tijdens E-commerce Live deze week. “Wat met name een voordeel is voor ons, is dat we klanten in winkels met een kleiner assortiment toch alles kunnen bieden. We kunnen ze er direct laten bestellen en de producten vervolgens bezorgen. In die winkels zie je een fors hoger aandeel in de click & collect omzet.”

 

 

Het uiteindelijke doel van Hema is dat klanten het verschil tussen de on- en offline verkoop niet meer merken. Om dat te realiseren moet onder meer de click & collect-service worden versneld.  “Klanten die online kopen geven drie keer zoveel uit als mensen die in de winkel langskomen. Mensen vinden het makkelijker om thuis iets in een mandje te gooien en dat op te halen.”

Online omzet groeit, maar minder hard

De omzet ging met 2,8 procent omhoog naar 291,4 miljoen euro. Behalve door uitbreiding van het aantal winkels, kwam dat ook door de groei van de onlineverkopen. De omzet van de webwinkel steeg het eerste kwartaal met 25 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat is minder dan de 31 procent die de warenhuisketen over 2017 boekte en vooral minder dan de stijging in het eerste kwartaal van 2017 (+44 procent). “We gaan door met investeren in e-commerce’, zegt ceo Tjeerd Jegen. “We zijn tevreden over de online omzet die wederom in het eerste kwartaal met dubbele cijfers is gegroeid.”

Reageer op dit artikel