nieuws

Retourplaza lanceert clouddienst Gradr

Supply chain 1655

Retourplaza maakt zijn slimme retouren software toegankelijk voor ieder bedrijf. De start up uit 2015 komt met een SaaS vertaling van zijn softwaredienst.

Retourplaza lanceert clouddienst Gradr

Snel via een gestandaardiseerd systeem teruggestuurde producten beoordelen en een tweede kans geven door ze opnieuw, tegen een passende prijs, aan te bieden. Dat is in een notendop hoe Retourplaza werkt. Drie jaar nadat het bedrijf het licht zag, lanceert de start up Gradr, een cloudversie van zijn slimme software.

 

Lees ook
Retouren e-commerce blijven struikelblok voor retailers

 

Hierdoor wordt de dienst bereikbaar voor iedere e-commerce partij of logistieke dienstverlener. En dat is hard nodig ,meent mede-oprichter en winnaar van de prijs Logistiek Talent van het Jaar 2016. Uit Duits onderzoek in 2016 onder 850 webshops blijkt dat 21% van de zendingen beschadigde verpakking of artikel heeft.  44 procent daar van kan niet meer “als nieuw” worden verkocht. Retourplaza wil met Gradr voorkomen dat artikelen tegen dumpprijzen worden verhandeld of erger nog; bij het afval terecht komen.

 

Lees ook de blogs
‘Return to Vendor’ moet niet ‘Return to Sender’ worden

In 4 stappen grip op je retourlogistiek

 

Oprichter Jan Minnee licht: “Retouren kosten tijd en geld. Wij zorgen dat die twee onderdelen tot het minimale worden teruggebracht. Wij stellen webwinkels met de data die Gradr genereert in staat om bijvoorbeeld retouren met een flink beschadigde verpakking alsnog een opbrengst van wel 85% van de winkelverkoopprijs te laten realiseren. De operator hoeft hiervoor geen persoonlijke beslissing te nemen want dit doet de software.”

Reageer op dit artikel