nieuws

Blokker stopt met e-commerce tak en kiest voor omnichannel

Supply chain 3266

Blokker Holding stopt met zijn aparte e-commerce tak Nextail. De onderneming integreert Nextail in de Blokker winkels. Omnichannel is het nieuwe devies.

Blokker stopt met e-commerce tak en kiest voor omnichannel

Met de nieuwe aanpak denkt Blokker haar omnichannel aanpak te versterken en de online groei een verdere impuls te geven. Nextail werd in 2014 opgericht om de online activiteiten van de winkelketens van Blokker een duw in de rug te geven. In ruim twee jaar groeide de online omzet van Blokker Holding van 70 miljoen euro naar 173 miljoen euro in 2016. Om de online groei aan te kunnen, opende Blokker eind 2015 een nieuw e-commerce dc in Gouda.

Sluiting distributiecentrum

De strategieverandering is onderdeel van een veel grotere reorganisatie bij de winkelketen. Vorige week werd nog bekend dat het hoofdkantoor en het distributiecentrum van Xenos in Waalwijk dicht gaat. Reden is de verkoop van 110 Nederlandse Xenos-winkels aan winkelketen.Casa,

Gammele logistiek

Blokker zit al jaren in zwaar weer. Tegenvallende verkoopcijfers en een gammele logistiek heeft het Hollandse bedrijf in moeilijke tijden gebracht. Om het tij te keren richt het bedrijf zich volledig op de Blokker winkels en stoor het andere ketens af zoals Xenos, Leen Bakker en Intertoys.  Ook in de logistiek is fors gesneden. Zo werd het dc in Mijdrecht gesloten. Dit pand is nu het nationale dc van Hudson’s Bay.

Bij Nextail werken circa honderd mensen, waarvan ongeveer vijftig niet meegaan in de reorganisatie.

Reageer op dit artikel