nieuws

Nutreco start wereldwijd digitaal transformatieproject met Infor

Supply chain 875

Diervoeding producent Nutreco gaat Infor CloudSuite Food & Beverage inzetten. Het bedrijf wil hiermee zijn transformatieproject ondersteunen ter voorbereiding op de digitale toekomst. Infor’s GT Nexus wordt ingezet om de supply chain te digitaliseren.

Nutreco start wereldwijd digitaal transformatieproject met Infor

Nutreco heeft met haar 80 jarige bestaan veel kennis en ervaring in de voedings- en gezondheidsbehoeften van dieren. Door de voermix te optimaliseren kan Nutreco zowel de gezondheid van dieren als de opbrengst verbeteren en boeren helpen hun winstgevendheid te verhogen. Het bedrijf heeft meer dan 100 productiebedrijven in 35 landen en 11 R&D-centra in zeven landen. Het is volgens Nutreco dan ook van cruciaal belang om alle vergaarde inzichten te gebruiken om de agrariers te ondersteunen en waarde te bieden.

Digitale transformatie

Als onderdeel van zijn digitale transformatie heeft Nutreco een wereldwijd platform nodig om belangrijke informatie te ontsluiten. De wereldwijde implementatie van een modern cloudplatform met 3.000 gebruikers helpt om de wereldwijde processen bij Nutreco te harmoniseren, de operationele risico’s te verminderen en de digitale strategie te ondersteunen. Nutreco werkt samen met H&L Digital, het digitale innovatie bureau van Infor, aan zijn transformatiestrategie. Die omvat het creëren van een nieuwe klantervaring voor Nutreco’s klanten, de agrariërs. Zij kunnen hun specifieke eisen kenbaar maken en vragen stellen ten aanzien van elk aspect van de voeding of gezondheid van dieren. Hierdoor ontstaat een nieuwe onderscheidende dienst en waardestroom voor Nutreco. Als onderdeel van de volgende fase wordt de relatie met Infor ook uitgebreid.

Supply chain digitaliseren

Nutreco gaat het GT Nexus commerce netwerk van Infor inzetten om de supply chain te digitaliseren en om de wereldwijde zichtbaarheid van en de samenwerking rond bestellingen en de voorraad te verbeteren. “Een bedrijfsmodel dat gericht is op het leveren van kennisdiensten op het gebied van dierengezondheid en voeding is een geweldige kans om onze klanten meer waarde en differentiatie te bieden”, zegt Henry van de Ven, CIO en Digital Leader bij Nutreco. “De sleutel tot het succes is echt het opschalen van dit model en het op een manier te leveren die een gepaste en indrukwekkende klantervaring creëert.”

Lees ook: Amazon in zee met Infor’s GT Nexus

Geen leverancier maar partner

De digitale transformatie vormt het hart van wat het bedrijf doet. “Het was daarom absoluut noodzakelijk dat we met een partner – geen leverancier – werken waar we blind op kunnen vertrouwen zodat we ons einddoel kunnen bereiken”, vervolgt Van de Ven. “Wij hebben groot vertrouwen in het Infor-team en zijn zeer enthousiast om ons transformatieproject met hen voort te zetten en tastbare waarde en voordelen te zien bij elke fase ervan.”

Lees ook de blog: 7 stappen naar digitale disruptie in de maakindustrie

Reageer op dit artikel