nieuws

‘Let op Picnic zij snappen het’

Supply chain 3059

“Iedereen moet heel goed kijken naar Picnic, want zij snappen het.” Dat adviseert Walther Ploos van Amstel. Albert Heijn kwalificeert hij als een ‘logistiek powerhouse.’

‘Let op Picnic zij snappen het’

“Picnic plant niet in minuten, maar in seconden. Dan kun je veel fijnmaziger te werk gaan. Het bepaalt of je bijvoorbeeld twaalf of vijftien keer kan leveren in een uur. Plan je in minuten, dan is het verschil tussen één en twee minuten honderd procent. Bepaal je de norm aan de hand van seconden, ga je veel nauwkeuriger te werk.”

Walther Ploos van Amstel , lector City Logistics aan de Hogeschool van Amsterdam doet die uitspraken in en groot interview over supermarktlogistiek met Foodmagazine, een vakblad voor supermarkteigenaren en -managers.  Ook blijft hij sceptisch over Picnic, dat deze week is gestart met de bouw van een nieuw distributiecentrum.

 

Lees ook
Picnic krijgt 100 miljoen groeigeld 

Albert Heijn

Ook praat de lector City Logistics in het interview over de voortrekkersrol van Albert Heijn op het gebied van logistiek.  “Albert Heijn is een powerhouse in logistiek. De kennis zit bij Albert Heijn, maar hebben ze gedeeld met de concurrenten. Waarom? Albert Heijn heeft gezegd: wij zijn niet elkaars concurrenten, dat is het low-cost kanaal en dat zijn Aldi en Lidl.”

 

Albert Heijn bezorgt volledig elektrisch in Amsterdam

 

Ook gaat hij in op onderwerpen als stedelijke distributie, de potentie van drones en Amazon dat opzien baart met hun logistieke ideeën. Onder meer op het gebied van robotisering en hun opzienbarende plannen voor bezorging en opslag.  Zo wil Amazon een onderwater dc bouwen en heeft het plannen voor een vliegend fulfilment center. En wat te denken van een dronetoren.

Lees het hele interview

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels