nieuws

Tony’s Chocolonely wil groeien in Amerika

Supply chain 693

Tony’s Chocolonely heeft groeiplannen in Amerika. Om die groei te realiseren past de chocolademaker zijn EDI-oplossing aan.

Tony’s Chocolonely wil groeien in Amerika

Tony’s Chocolonely gaat zijn EDI-oplossing uitbreiden. De aanpassing is nodig om haar groeiplannen in de Verenigde Staten te realiseren. De chocoladeproducent past zijn EDI aan omdat de standaard voor elektronische communicatie in Noord-Amerika afwijkt van die in Europa.

Elektronische communicatie

Het chocolademerk streeft slaafvrij chocola na. Om daar in te slagen heeft de chocoladeproducent recent een systeem ontwikkeld om de cacaoketen te kunnen volgen genaamd Beantracker.

Tony’s  is sinds een jaar actief in Amerika.  Met de overstap naar Amerika wil het bedrijf zijn impact vergroten.

 

Lees ook
Schaalbare EDI-integratie moet hoger op bedrijfsagenda
Informatie delen via EDI niet het einde van concurrentie

Het Global Logistic Network (GLN) moet daar bij helpen. Descartes helpt Tony’s bij de uitbreiding. De aanpassing helpt het bedrijf elektronisch te communiceren met de retailer en distributeur in de Verenigde Staten. Dit moet het logistieke proces efficiënter laten verlopen.

Global Logistic Network

GLN is een multimodale, elektronische communicatienetwerk, waardoor duizenden partijen in meer dan 160 landen met elkaar kunnen samenwerken.  GLN ondersteunt diverse complexe inkoop-, verkoop-, verzendings- en betalingsprocessen door deze te stroomlijnen, te automatiseren en te standaardiseren.

De revival van EDI

 

Fred van der Heide, VP product management van Descartes: “Dankzij uitgebreide communicatiediensten heeft Tony’s Chocolonely inzicht in het volledige logistieke proces: vanaf het kantoor in Amsterdam via de fabriek in België tot aan de retailer in de VS.”

Reageer op dit artikel