artikel

Van Kapperskorting.com tot e-fulfilment dienstverlener

Supply chain 244

Gamp ebiz is een e-fulfilment dienstverlener, gestart vanuit een eigen webshop in 2010. Het in Groenlo gevestigde bedrijf startte 7 jaar geleden met Kapperskorting.com, waarna het zich in een razendsnel tempo ontwikkelde.

Van Kapperskorting.com tot e-fulfilment dienstverlener

– Sponsored content WICS Logistics, in combinatie met Progress

Gamp is een synoniem voor paraplu en zo staat de naam van het bedrijf Gamp ebiz symbool voor een paraplu van webshops. Langzamerhand zijn er een aantal nieuwe shops bijgekomen, wat aanvankelijk al het plan was. Vanaf 2016 is het bedrijf zichzelf in de markt aan het zetten als e-fulfilment partij. Om dit proces goed handen en voeten te kunnen geven, is in het begin van dat jaar voor het WMS van WICS gekozen.

De activiteiten van Gamp ebiz:

  • Aantal medewerkers: 45
  • Aantal inslagen per maand: 1200
  • Aantal orders per maand: 28.000
  • Aantal retouren per maand: 450

Livegang na 3 maanden

Na 3 maanden is de eerste klant van Gamp ebiz live gegaan. De grootste verandering was de introductie van het scannen. Voor het traject van papier naar volledige RF scanning merkte het bedrijf uit Groenlo dat er verandering plaatsvond op het benodigde kennisniveau van producten.
Directeur Michel Hoffman: “Er hoeft minder zelf nagedacht te worden; de scanner vertelt wat er moet gebeuren. We hadden eigenlijk meer weerstand verwacht tijdens het traject, maar dat viel uiteindelijk mee. We hebben wel wat oudere mensen die iets meer moeite hebben. Die hadden ook de angst of het hen wel ging lukken. Ik zeg altijd dat je moet leren van fouten. Wanneer iemand een fout maakt, moet je daar niet boos op worden maar kijken welke les je daaruit kunt trekken. Alleen dan word je beter.”

Conversieverhogend

Hoffman vertelt tegenwoordig tijdens verkoopgesprekken hoe de automatisering in zijn werk gaat en dat schept meer vertrouwen dan voorheen. Het proces is controleerbaar verifieerbaar. “Als je geen WMS hebt, komen er niet snel externe klanten bij. Automatisering is een must. Toen we nog geen WMS hadden, werkte dat niet. En wij willen als Gamp ebiz investeren in een klant, om samen met de klant meer orders te genereren”, aldus Hoffman.

Dit gebeurt met onder meer de vervoerdersmodule. Deze module binnen WICS verzorgt de automatische vooraanmelding bij elke vervoerder en haalt een track & trace van de zendingen op. Paazl is één van de partijen die hierin is gespecialiseerd en is geïntegreerd in WICS.
Doordat Gamp ebiz werkt met zowel PostNL, DPD als DHL, bespaart dat veel tijd en biedt dit positieve mogelijkheden voor de klanten van Gamp ebiz. Daarnaast biedt Paazl verschillende mogelijkheden aan de voorkant van de webshop. De directeur geeft aan: “Bij een aantal klanten is de vervoerdersmodule in combinatie met Paazl de moeite waard vanwege alle checkout features, waarover hun eigen klanten niet beschikten. Deze checkout features zijn erg klantvriendelijk en werken daarom conversieverhogend.”

Samen groeien met WICS

Gamp ebiz wil dit jaar vooral groeien in de hair & beauty en lifestyle branche, een niche markt waar de dienstverlener ruim vertegenwoordigd en erg sterk is. “We willen de processen nog verder versimpelen, zodat we tijdens piektijden nog sneller kunnen opschalen. Daarnaast willen we meer met gewichten en afmetingen gaan doen, zodat we locaties beter kunnen optimaliseren. Uiteindelijk willen we samen met WICS groeien en een aantal nieuwe functionaliteiten standaardiseren, zodat het pakket van WICS ook meegroeit.”

Voor de volledige klantcase, kijk op www.wics.nl

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels