artikel

Bleijenberg bespaart door leveringstijden te optimaliseren

Supply chain

Bleijenberg – een familiale groothandel in voedingswaren – zocht een trackingsysteem voor hun trucks met een handigere en geïntegreerde temperatuurcontrole, voor een efficiënter vlootbeheer.

Bleijenberg bespaart door leveringstijden te optimaliseren

Bleijenbergs toepassing voor temperatuurcontrole was verouderd. Ze wilden hun systeem niet gewoon vervangen. Ze zochten een beter beleidsinstrument met een handigere, geïntegreerde temperatuurcontrole, gekoppeld aan een ef­ficiënter vlootbeheer. Bleijenberg zocht contact met GEO Solutions, leverancier van Suivo, een oplossing voor Track & Trace. Ze lieten het systeem installeren op hun dertien vrachtwagens.

 

Wat was de vraag?

  • Controle over de leveringen & vloot
  • Track & Trace met geïntegreerde temperatuurcontrole
  • Zicht op waar onze chauffeurs zich bevinden om beter in te spelen op vragen van klanten

 

De real-time software van Suivo stuurt de positie van de chauffeurs op elk moment door. Ze registreert alle bewegingen en haltes. De beheerder krijgt elke dag een gebruiksvriendelijk verslag dat de rapportering van CO2-uitstoot en de registratie van de werkuren vergemak­kelijkt en versnelt.

Bovendien verwerkt het platform de geïntegreerde standaard en geprogrammeerde thermometerregistratie van gekoelde en diep­gevroren goederen. Dat maakt het gemakkelijker om de normen en regels van het FAVV (Federaal Agentschap voor de veiligheid van de voedselketen) na te leven.

Een van de belangrijkste voordelen voor Bleijenberg? Chauffeurs en adminis­tratieve medewerkers voelen zich minder vaak gefrustreerd. Gewoon omdat ze nu minder overbodige telefoongesprekken moeten voeren. De backoffice ziet nu direct waar de chauffeurs zich bevinden en wanneer ze weer beschikbaar zijn voor een volgende levering. Zo kunnen ze de vragen van klanten meteen beantwoorden, zoals: “Komt de levering nog toe voor ik mijn winkel sluit?” Vroeger duurde het 15 tot 20 minuten om op dit soort vragen te reageren. Nu krijgt de klant onmiddellijk een duidelijk antwoord. Bleijenberg verhoogt zo de klanttevredenheid en haalt tegelijk zijn zakelijke doelstellingen binnen: service, onderhoud en kwaliteit.

 

ROI voor Bleijenberg

  • Inkomsten maximaliseren door een groter volume aan leveringen
  • Verloren uren voor omwegen van chauffeurs wegwerken door beter overzicht op routes
  • Minder brandstof verbruiken
  • Beter zicht krijgen op de winstmarges en kostenstructuur van leveringen
  • Directe besparingen realiseren: 1 uur per week per chauffeur
  • De routes optimaliseren vanuit een beter inzicht in chauffeursgedrag

Reageer op dit artikel