artikel

Halfords verhoogt omzet met demandplanning oplossing

Supply chain Premium

Halfords verhoogt omzet met demandplanning oplossing

Halfords directeur Willem Marcelissen legt uit hoe Slim4 een bijdrage heeft geleverd aan het verhogen van de beschikbaarheid van de voorraad, die leidde tot een omzetverhoging. Drie man bestuurt nu 160 winkels, samen goed voor 1 miljoen SKU’s.

Halfords directeur Willem Marcelissen legt uit hoe Slim4 een bijdrage heeft geleverd aan het verhogen van de beschikbaarheid van de voorraad, die leidde tot een omzetverhoging. Drie man bestuurt nu 160 winkels, samen goed voor 1 miljoen SKU’s.

Projectgegevens
Bedrijfsnaam: Halfords   Leverancier/dienstverlener: Slimstock
Plaats:  
Branche: fast moving consumer goods   Bedrijfsgrootte: groot: 400 of meer werknemers
Bedrijfstype: Retail   Datum ingebruikname:
Productnaam: Slim4  

 

Marcelissen: "In de praktijk zagen we dat onze filiaalmanagers per week veel tijd kwijt waren met bestellen. Kostbare uren die ten koste gaan van onze core bussiness, klanten te woord staan en verkopen. Verder wilden we de klant beter bedienen door de out of stocks in onze winkels te reduceren, daarnaast wilden we de DC voorraad aanzienlijk verlagen met ook een betere beschikbaarheid.

 

Mogelijkheden niet toereikend 

Er was dus duidelijk ruimte voor verdere professionalisering. Eerst hebben we gekeken of ons ERP systeem beter ingericht kon worden. De mogelijkheden voor demand planning en voorraadoptimalisatie bleken echter niet toereikend. Daarna hebben we de markt van softwarepakketten voor voorraadbeheersing in de retail in kaart gebracht.

 

Na enig onderzoek kwamen we uit bij Slimstock i.v.m. hun ervaring in de retail.

Met onze marges moet het in één keer goed, en moet het beste uit de organisatie gehaald worden.

   

Voorraad gereduceerd en uitrol software naar winkels 

We zijn begonnen op ons DC. Na acht weken zagen we dat de voorraad gereduceerd was met een betere beschikbaarheid. Daarna hebben we Slim4 uitgerold naar de winkels. Bij de eerste tien pilot winkels zagen we al gauw dat de omzet steeg ten opzichte van de andere winkels.

Het aantal "gaten" in de schappen was gereduceerd zonder dat hiervoor extra voorraad nodig was. Daarnaast is de aandacht van de manager nog meer gefocust op de klant.

 

I miljoen records

Iedere nacht wordt de optimale voorraad automatisch berekend voor al onze winkels. centraal kunnen we nu met drie planners 160 winkels besturen die samen goed zijn voor 1 miljoen SKU’s.

 

Reageer op dit artikel