artikel

Albert Heijn versnelt communicatie met toeleveranciers

Supply chain Premium

Albert Heijn versnelt communicatie met toeleveranciers

Albert Heijn heeft een systeem in gebruik genomen waarmee het sneller en accurater productinformatie met toeleveranciers kan uitwisselen. Voordelen: minder fouten, minder menselijke capaciteit nodig en bij productintroducties liggen de producten sneller in de schappen

Minder fouten, minder menselijke capaciteit nodig en bij productintroducties liggen de producten sneller in de schappen.

Projectgegevens
Bedrijfsnaam: Albert Heijn   Leverancier/dienstverlener: Capgemini
Plaats: Zaandam   Onderleverancier/-dienstverlener: SRC System Integrators
Branche: fast moving consumer goods   Bedrijfsgrootte:
Bedrijfstype: Retail   Datum ingebruikname: 13-03-2007
Productnaam:  

De kern van de nieuwe oplossing vormt de zogenaamde Agentrics data pool, een centrale database waar toeleveranciers hun productgegevens in kunnen zetten. Met speciale software van SRC System Integrators kan Albert Heijn hier de benodigde gegevens aan onttrekken en koppelen aan zijn eigen systeem.

 

Iedereen heeft voordeel

‘We hebben er allemaal voordeel bij’, vertelt Sander de Laan van Albert Heijn. ‘Met accurate, gesynchroniseerde data zijn we in staat onze supply chain-processen te verbeteren, kunnen we beter samenwerken met onze handelspartners en kunnen we onze klanten beter bedienen.’

 

Dertig procent tijdswinst

De oplossing  bij Albert Heijn is geïmplementeerd door consultancybureau Capgemini. Uit een test van Capgemini is gebleken dat bedrijven met het synchroniseren van hun productinformatie dertig procent minder tijd kwijt zijn met het beheren van hun productinformatie.

 

Lees ook:

 

Reageer op dit artikel