Digitalisering in distributie en planning

Digitalisering in distributie en planning

Digitaal werken middels een web of mobiele app is niet alleen gemakkelijker en efficiënter, maar zorgt voor foutreductie, meer vrachten per dag en rit-optimalisatie. Realtime wijzigingen doorvoeren is digitaal mogelijk. Geen papier, geen onnodige communicatie, maar overzicht op taken en processen.

Sponsored content door Oliver IT

Digitaal hoeft niet moeilijk te zijn

Door een intuïtieve digitale omgeving te creëren is het een gemak voor de gebruiker om deze omgeving te leren kennen en te gebruiken. Door web of mobiele apps te voorzien van enkel de relevante velden en informatie en door een applicatie zo te ontwerpen dat het, het end-to-end proces begeleidt werken eindgebruikers een stuk prettiger. Verder wijst ervaring uit dat gemak van het vinden en verwerken van informatie zorgt voor minder fouten en daarbij minder verloren tijd en kosten. Kortom maakt digitalisering mogelijk dat eindelijk de investering in werkprocessen wordt benut.

Realtime data doorvoeren en wijzigen

Naast het invoeren van informatie is het voor de gebruiker ook mogelijk om direct de correcte, meest recente data uit digitale applicaties te halen. Wijzigingen in de route of in de planning zijn ineens niet meer zo’n probleem. Dit kan leiden tot de optimalisatie van de rit of het reduceren van het onnodig bezoeken van locaties. Verder is er minder tot geen papierwerk meer nodig!

Verbeterde service en afhandeling

Connectiviteit is een van de grootste voordelen van digitaliseren. Zo kan de invoer van bijvoorbeeld een chauffeur, een aflevering met daarbij een foto als bewijslast, direct verwerkt worden in de backoffice systemen. Vanuit deze systemen kan facturatie en overige administratie worden gedaan zonder dat er gegevens handmatig over genomen dienen te worden. Dit zorgt voor minder fouten en natuurlijk minder dubbele handelingen.
Een ander voordeel van connectiviteit is dat wanneer gedurende de dag een afspraak voor levering wordt afgezegd, direct de planning wordt aangepast en een alternatieve rit kan worden voorgesteld. Dit geldt ook voor de communicatie met de ontvanger. Doordat informatie gedigitaliseerd wordt kan men denken aan aan het inzien van de aflevertijden, ook als deze wijzigen, of het automatisch verzenden van een getekende afleverbon.

Kortom biedt digitalisering door middel van web en mobiele apps veel mogelijkheden en kansen. Bent u op zoek naar de bovenstaande voordelen dan helpen wij u graag verder.
Oliver IT levert niet alleen een applicatie als product of maatwerk met advies, maar ook de IT experts met ervaring. We erkennen de verschillen binnen zwaar vracht; denkend aan bouwmaterialen en grondstoffen, en distributie; (duo) bezorging van goederen, en daarbij de planning. Ondanks de onderlinge verschillen kijken we bij beide takken naar dat wat de eindgebruiker nodig heeft.

Kijk voor meer informatie op www.oliver-it.nl

Lees meer over