nieuws

Meer logistieke bedrijvigheid door social media

Logistieke dienstverlening

Sociale media is in de logistieke sector nog geen gemeengoed. Adviesorganisatie Syntens ziet volop kansen voor logistieke ondernemers en organiseerde daarom samen met TLN een innovatiepitch. Uit praktijkvoorbeelden blijkt dat via LinkedIn of Twitter er meer omzet genereerd kan worden door logistieke bedrijven.

Meer logistieke bedrijvigheid door social media
Meer logistieke bedrijvigheid via social media

Innovatieadviseur Arnold Monshouwer van Syntens legt tijdens de bijeenkomst uit, waarbij verschillende geinteresseerde logistiek dienstverleners aan tafel zitten, dat door het zoeken op ‘hashtag’ #vrachthandel op Twitter je als bedrijf in contact kunt komen met partijen die een vervoerder zoeken. Ook wordt het voorbeeld aangehaald van de succesvolle LinkedIn groep van Logistiek.nl.  Deze groep heeft inmiddels bijna 26.000 leden.

Nieuwe business

Monshouwer ziet dat steeds meer bedrijven het nut van een LinkedIn of Twitter account gaan inzien en zich beter weten te presenteren via social media. “We willen graag bedrijven informeren over de mogelijkheden. Daartoe hebben we in Noord-Brabant samen met Transport en Logistiek Nederland (TLN) een kennismiddag georganiseerd voor een Kring van Jonge Ondernemers.” Over deze bijeenkomst is een filmpje gemaakt waarin Verhoeven Logistics uit Uden verteld hoe zij uit sociale media nieuwe business genereren.

Innovatiepitch III: Sociale media in de logistiek from Syntens on Vimeo.

Reageer op dit artikel