artikel

VID: dagelijks verkeersinfarct ringweg Waalwijk

Logistieke dienstverlening 594

Gemeente spreekt van Zwarte Zaterdag, Zondag, Maandag, Dinsdag, Woensdag én Vrijdag. Dit is natuurlijk ‘fake news’. Nog wel, want het kan zomaar waarheid worden. Wat wel op feiten berust, is dat de logistieke en transportsector explosief is toegenomen en mede door groei in e-commerce snel oploopt.

VID: dagelijks verkeersinfarct ringweg Waalwijk

Sponsored content door Allshoes

De sector biedt op dit moment plek aan 750.000 banen en onderzoek van Stec Groep toont aan dat als gevolg van uitstroom van medewerkers, vergrijzing en algehele groei binnen de branche, er de komende jaren (tot aan 2030) zeker 350.000 nieuwe logistiek medewerkers nodig zijn om al het werk aan te kunnen. Als werkgever in de logistiek- en transportbranche heeft u baat bij gezonde medewerkers. Een (te) groot deel van de mensen in deze sector loopt momenteel rond op minder geschikte veiligheidsschoenen.

Het gaat hierbij vaak om overgekwalificeerde S3 veiligheidsschoenen die minimaal 60 minuten waterafstotend zijn. Deze schoenen zijn voor het werk in de logistiek- en transportbranche onnodig zwaar en boeten hierdoor in aan comfort. Verhoogde uitval en verzuim kunnen hiervan het gevolg zijn. Voor indoor werkzaamheden in magazijnen en functies in transport en logistiek is een S1P veiligheidsschoen veel geschikter.
S1P is echter in Nederland nog een relatief onbekende classificatie. S1P staat garant voor lichtgewicht, goed ademende en daarmee comfortabele veiligheidsschoenen. Dit is onder andere te danken aan het gebruik van andere upper materialen. Net zoals bij S3 bevat een S1P schoen een beschermende veiligheidsneus en een niet-doordringbare tussenzool. In landen als Duitsland en Denemarken is de S1P categorie al langer algemeen bekend. Het S1P segment is hierdoor bijna net zo hard gegroeid als de logistieke sector zelf. In Nederland lopen we hierop achter. En dat is zonde. Tijd voor verandering!

Klik hier voor meer informatie

Reageer op dit artikel