artikel

Content marketing geeft sectorpositie ABN Amro body

Logistieke dienstverlening Premium 1304

Content marketing geeft sectorpositie ABN Amro body

Duurzaamheid is een trend in de logistiek. ABN Amro wilde als bank thought leadership opbouwen op rond dit thema. Bart Banning, Sector Banker Transport en Logistiek, bezoekt veelvuldig logistiek professionals. “Dé manier om je eigen sectorvisie te delen met klanten, prospects en andere stakeholders is door met hen de dialoog aan te gaan over hun markt.” Maar dat alleen is niet voldoende om thought leader te worden.

Binnen de sector transport en logistiek is duurzaamheid een belangrijke trend. Dat is een van de redenen waarom ABN Amro daarover een duidelijke visie heeft en goed weet wat er op dat gebied in de markt speelt. Maar hoe draag je die kennis en visie uit?

Content marketing

“Het delen van onze visie met de stakeholders in de sector leidt tot een inhoudelijk waardevol gesprek.” De bank neemt daarbij afscheid van traditionele marketingmiddelen, zoals advertenties. Content marketing staat centraal in de marktbenadering van dé bank. Daarbij werkt ABN Amro veel met partnerships. “Kennis delen we met de buitenwereld via whitepapers, blogs, artikelen, ronde tafelgesprekken en regionale thema-events. Zo worden we een waardevolle gesprekspartner en beantwoorden we vragen waar de klanten en prospects daadwerkelijk mee geholpen zijn.”

Duurzaamheid

Dat is ook de route die Banning en ABN Amro hebben bewandeld als het gaat om het thema duurzaamheid. “De doelstelling is heel helder; we willen meer zichtbaarheid als bank op dit onderwerp. Dat vraagstuk hebben we ook neergelegd bij het platform Logistiek van uitgeverij Vakmedianet. Hoe kunnen we dit samen realiseren? Al snel werd duidelijk dat we een content marketing programma moesten ontwikkelen met verschillende elementen, zoals een enquête, een ronde tafelgesprek, advertorials en redactionele aandacht voor het thema duurzaamheid”, vertelt de sector banker.

Weten hoe Bart Banning dit content marketing programma verder heeft ontwikkeld en wat het heeft opgeleverd? Download dan de volledige praktijkcase.

Reageer op dit artikel