artikel

Overzicht overige activiteiten ICT & Logistiek 2010

Logistieke dienstverlening Premium

Overzicht overige activiteiten ICT & Logistiek 2010

Behalve het tweedaagse seminar zijn er nog diverse andere interessante activiteiten als de RFID-tours, TLN-tours, The Fresh Connection en het VLM Najaarscongres. Zie onderstaand overzicht:

VLM najaarscongres

Onder de titel ‘Klantgestuurde Logistiek – Hoog tijd voor klanticipatie!’ organiseert de Vereniging Logistiek Management (vLm) op 3 november haar najaarscongres. De individualisering slaat ook in de markt toe, zij het nog op bescheiden schaal. Er is een duidelijke trend naar het oprekken van relaties met klanten. De klant zal steeds vaker het startpunt van al het handelen van de organisatie worden. Bij echte klantsturing gaat het om de individuele klant, niet om de klant als Unidentified Buying Object in een vaag omschreven segment. Een klant is niet iemand die begint te bestaan op het moment dat het geld rinkelt en ophoudt te bestaan op het moment dat betaald is. De inschrijving voor het congres loopt via www.vlmnet.nl.

 

Auto ID Demo Theater

(dagelijks om 11.00, 13.00 en 15.00 uur)

Hoe is een ketenproces optimaal in te richten met toepassing van hard- en software voor automatische identificatie? En hoe verdient u op korte termijn uw investering terug? In het speciale AutoID demotheater vindt u het antwoord. AIM Nederland zoomt hier in op een aantal identificatietechnieken. Zo zullen ‘in vogelvlucht’ onder meer barcodes, RFID, visiontechnologie en stemherkenning (voice) worden getoond. In een presentatie van 20 tot 25 minuten passeren verschillende implementaties van AutoID-projecten de revue. Hierbij staan de terugverdieneffecten van (gedane) investeringen in AutoID projecten centraal. De presentatie wordt visueel ondersteund met verschillende, in de keten toepasbare, hard- en software.

 

RFID-Tours

(dagelijks om 13.00 vanaf de AIM Business Lounge)

RFID werd jarenlang afgeschilderd als de gedoodverfde opvolger van de barcode, maar dat is niet in alle toepassingen vanzelfsprekend meer. Tijdens de RFID-tour – in samenwerking met het RFID-platform Nederland en AIM Nederland – maakt u kennis met nieuwe toepassingsmogelijkheden. U leert wat u wel en niet met RFID-technologie kunt doen. Na een korte inleiding door een RFID-specialist leidt deze tour u langs diverse exposanten die gespecialiseerd zijn in RFID-oplossingen. Natuurlijk komt u ook langs het Auto ID Demo Theater, waar enkele RFID-toepassingen live gedemonstreerd worden. De tour start op de beursvloer. Deelnemen? U kunt bij het aanvragen van uw toegangsbadge voor de beurs aangeven welke tour u bij wilt wonen.

 

TLN-Tours

Ook in 2010 verzorgt Transport & Logistiek Nederland (TLN) weer diverse rondleidingen over de beursvloer tijdens één van de TLN-tours. Dit jaar zijn er drie verschillende tours met ieder zijn eigen thema: warehousemanagementsystemen (WMS), transportmanagementsystemen (TMS) en boordcomputers (BC). Tijdens de rondgang over de beurs krijgt u inzicht in de laatste ontwikkelingen op het terrein van het gekozen thema. Bovendien neemt de tour u mee langs die leveranciers die voor u interessant kunnen zijn. Op de stands volgt ter kennismaking een korte presentatie van ca. 5 minuten en is er de gelegenheid tot het stellen van vragen. Startpunt van de tours is de stand van TLN. Het programma is als volgt:

TMS – dagelijks om 10.30 uur

Boordcomputers – dagelijks om 12.45 uur

WMS – dagelijks om 14.30 uur

Supply Chain Centre

Nieuw op ICT & Logistiek: het Supply Chain Centre. Op dit paviljoen kan de bezoeker op een laagdrempelige manier kennismaken met verschillende adviseurs op het gebied van logistiek en supply chain.

 

The Fresh Connection

Vanaf februari 2011 – met nu al een voorproefje op ICT & Logistiek – laten vele professionals in heel Nederland zich weer meeslepen door The Fresh Connection: the ultimate supply chain experience! The Fresh Connection is een businesssimulatie, bedacht, ontwikkeld en ondersteund door Involvation, experts op het gebied van supply chain management (SCM). Bij deze simulatie krijgt u opdrachten, informatie en keuzemogelijkheden voorgeschoteld met als uitdaging de supply chain van de virtuele vruchtensappenproducent The Fresh Connection te optimaliseren. The Fresh Connection kende al twee eerdere edities, waar honderden teams van professionals aan hebben deelgenomen.
 
Leveranciersessies

Weten welke ICT-oplossingen bedrijven hebben voor uw probleem? Naast de diverse seminars, waarvan u in deze special de samenvattingen kunt lezen, is er ook dit jaar weer een ruim aanbod aan probleemoplossende presentatiesessies. De sessies vinden plaats in Theater Rood op de beursvloer en zijn net als de seminars gratis toegankelijk.

Reageer op dit artikel