artikel

Wat komt er in een praktijkverhaal?

Logistieke dienstverlening Premium

Bedrijven en leveranciers kunnen hun praktijkverhaal aanmelden bij Logistiek.nl! Welke verbetering of innovatie heeft in uw bedrijf of bij uw klant plaatsgevonden? De onderstaande gegevens moet u paraat hebben bij het invullen van uw gegevens op Logistiek.nl.

Een praktijkverhaal is een korte (niet commercieel geschreven) reportage over een verbeterproject of livegang in de logistiek. Praktijkverhalen kunnen (gratis) worden aangemeld door bedrijven zelf, maar ook door leveranciers. Dit kan via een online aanmeldformulier, maar ook kunt u de benodigde gegevens mailen naar marjan.lijftogt@reedbusines.nl.

De tekst wordt altijd geredigeerd door onze eindredactie (reclameboodschappen worden onmiddellijk verwijderd!). 

 

De richtlijnen voor een praktijkverhaal:

 

Kop: scherpe conclusie/inhoud van het artikel

 

Intro: Maximaal 50 woorden met de samenvatting van uw artikel: Wat is er precies geïmplementeerd en bij welk bedrijf? Wat zijn hierbij de opmerkelijkste voordelen?

 

Tekst: Vertel in 400 woorden kort hoe de situatie voorheen was, waarom zijn er wijzigingen doorgevoerd, hoe is dat aangepakt en wat zijn de concrete resultaten (graag mét de cijfers) van de vernieuwingen. Eventueel afsluitend met een lijstje met een paar tips.

 

Foto’s: heel graag ontvangen wij foto’s (minimaal 1, maximaal 10) om het geheel te illustreren. Deze foto’s moeten minimaal 300 dpi zijn.      

 

Overige gegevens:

Verder ontvangen wij graag de volgende gegevens van u (met * zijn verplicht):

 

Leverancier/dienstverlener:

  • Naam leverancier / logistiek dienstverlener*
  • Naam contactpersoon*
  • E-mailadres contactpersoon*

Gegevens bedrijf (referentie):

  • Bedrijfsnaam referentie*
  • Contactpersoon referentie
  • E-mail adres contactpersoon referentie
  • Telefoonnummer contactpersoon referentie
  • Plaats*
  • Branche referentie
  • Bedrijfstype referentie (groothandel/productie/logistiek/retail)
  • Bedrijfsgrootte referentie (aantal medewerkers)
  • Productnaam*
  • (Geplande) Realisatiedatum*
  • Mag contactpersoon referentie mag benaderd worden? ja/nee
  • Mag contactpersoon leverancier mag benaderd worden ja/nee

Leveranciersoverzicht

In het leveranciersoverzicht komt onder de bedrijfsnaam automatisch een overzicht van alle praktijkverhalen die aangeleverd zijn deze leverancier, zie bijvoorbeeld: http://www.logistiek.nl/leveranciers/id125-manhattan_associates.html

Ook kunnen bezoekers van Logistiek.nl zoeken op leverancier, bedrijfstype, bedrijfsgrootte, onderwerp en branche, zie: http://www.logistiek.nl/referentieS/.

 

Benaderen van contactpersonen

Bezoekers van Logistiek.nl zijn zeer geïnteresseerd in praktijkverhalen. Soms hebben ze aanvullende vragen of willen ze in contact komen met de leverancier of met het referentiebedrijf. Logistiek.nl faciliteert dit proces. Bij alle referenties kunnen bezoekers online een vraag stellen. Deze vraag wordt per e-mail doorgestuurd naar de contactpersoon bij leverancier en/of referentiebedrijf. Uiteraard alleen als het referentiebedrijf hier nadrukkelijk toestemming voor heeft gegeven. Zo niet, dan gaat de e-mail alleen naar de leverancier. Leverancier en/of referentiebedrijf kunnen zelf kijken of ze een vraag online beantwoorden (dus publiekelijk) of dat ze de vraag rechtstreeks via e-mail of telefoon beantwoorden. Als de online vraagbaak op één of andere manier niet meer op prijs wordt gesteld door leverancier dan wel referent dan wordt deze optie door de redactie uitgezet.

 

Bekijk hier ons overzicht aan praktijkverhalen

Reageer op dit artikel