artikel

Wehkamp.nl kiest voor DHL Servicepoint

Logistieke dienstverlening Premium

Wehkamp.nl kiest voor DHL Servicepoint

Projectgegevens Bedrijfsnaam: Wehkamp   Leverancier/dienstverlener: DHL Plaats:   Branche:   Bedrijfsgrootte: Bedrijfstype: Logistiek   Datum ingebruikname: Productnaam:   Thuiswinkelgigant Wehkamp.nl maakt vanaf vandaag gebruik van de Servicepoints van logistiek dienstverlener DHL in Nederland. Klanten kunnen nu, als ze daar zelf voor kiezen, hun pakjes ophalen bij een van de vierhonderd Servicepoints en daar ook hun […]

Projectgegevens
Bedrijfsnaam: Wehkamp   Leverancier/dienstverlener: DHL
Plaats:  
Branche:   Bedrijfsgrootte:
Bedrijfstype: Logistiek   Datum ingebruikname:
Productnaam:  

Thuiswinkelgigant Wehkamp.nl maakt vanaf vandaag gebruik van de Servicepoints van logistiek dienstverlener DHL in Nederland. Klanten kunnen nu, als ze daar zelf voor kiezen, hun pakjes ophalen bij een van de vierhonderd Servicepoints en daar ook hun retourzendingen aanleveren.

Wehkamp maakte voorheen gebruik van Kiala Servicepoints waarbij de aflevering van de pakketjes werd gedaan door Selekvracht. Paul Nijhof, directeur operations: “DHL maakt, net als Selektvracht, deel uit van Deutsche Post World Net. Voor Wehkamp.nl betekent de overstap naar DHL Servicepoint dan ook een efficiencyslag. Want nu hebben we het traject van zowel de afleveringen als van de retouren weer in één hand.”

 

Eén goederenstroom voor Wehkamp 

Voor het bedrijf betekent het dat er in de distributiecentra maar één goederenstroom meer nodig is tegenover twee verschillende naast elkaar, zoals voorheen het geval was. Verder biedt het ook voor de klanten voordelen. Zo hebben DHL Servicepoints meer avondopenstellingen en liggen ze dichter bij de klant in de buurt. “Ook aantrekkelijk voor onze klanten is dat behalve via telefoon en SMS ook via email een bericht kan worden verstuurd, dat het pakje klaar ligt het bij DHL Servicepoint”, aldus Nijhof.

 

5,5 miljoen zendingen

Wehkamp heeft 1,3 miljoen vaste klanten en levert jaarlijks ruim 5,5 miljoen zendingen af. Het assortiment telt ruim 22.000 artikelen, verdeeld over zes categorieën: Fashion, Living, Home Appliances, Electronics, Health & Beauty en Leisure.

 

Lees ook: Vierhonderste Servicepoint DHL (oktober 2006)

Reageer op dit artikel