artikel

Ketenoptimalisatie groothandels alleen mogelijk met juiste apps

Ketensamenwerking 517

Heeft een groothandel zijn IT op orde en is de data correct, dan ontstaat er ruimte voor het zetten van stappen op het gebied van ketenoptimalisatie. Het is een voorwaarde voor het kunnen verkrijgen van een snel beeld van wat er in de logistieke keten gebeurt en op welke events, klant- of partnerverzoeken de groothandel moet inspelen.

Ketenoptimalisatie groothandels alleen mogelijk met juiste apps

Er zijn ruim voldoende middelen voorhanden voor groothandels om de stappen te zetten die leiden tot ketenoptimalisatie. Het overgrote deel van de te zetten stappen zullen evenwel te vinden zijn op het vlak van digitalisering. Aanvullend aan de basistools (ERP / WMS / TMS) zal de behoefte aan applicaties toenemen die als een softwareschil om deze basistools heen komen te liggen.

PostNL groothandel white paper

In de nieuwste white paper van PostNL, gericht op de handelssector, komen de belangrijkste uitdagingen aan bod waar groothandels voor staan. In de white paper staan onder andere diverse interviews.

Nieuwe trend? Nieuwe app!

De apps die de schil om de kernsystemen heen moeten vormen dienen eenvoudig in gebruik te nemen te zijn én te verwijderen uit het IT-landschap. Is er een nieuwe trend of behoefte? Dan is daarvoor een nieuwe app beschikbaar. Het belangrijkste advies van experts is om in deze digitaliseringstrend stap voor stap te verbeteren.

Zoek inspiratie

Volgens experts is het altijd verstandig om een kijkje in de keuken te nemen bij concurrenten, bij collega’s in andere sectoren. Laat u inspireren! De mogelijkheden zijn divers en de kansen groot, mits er met overtuiging wordt gewerkt aan het optimaliseren van de interne activiteiten, de keten inzichtelijk gemaakt en veranderingen omarmd.

Trendwatcher Cor Molenaar

Trendwatcher en marketingexpert Cor Molenaar

Interviews met experts

In de PostNL whitepaper staan meerdere artikelen, waaronder een artikel over ketenoptimalisatie. Aanvullend zijn er

interviews met B2B consultant Röling van Experius, met commercieel directeur Pieter Schalk van Transsmart, met Marko van Keulen, Business Development manager Home & Garden bij PostNL en met marketingexpert Cor Molenaar.

Reageer op dit artikel