nieuws

Arjen Wierikx wordt nieuwe directeur VLM

Home

Vanaf 2012 gaat de Vereniging Logistiek Management het bestuur anders organiseren. De dagelijkse operationele taken zijn uitbesteed aan belangenorganisatie EVO in Zoetermeer. Arjen Wierikx neemt per 1 april 2012 het stokje over van de huidige interim directeur Henk van Amstel.

Arjen Wierikx wordt nieuwe directeur VLM
Arjen Wierikx wordt interim directeur VLM

VLM wil de leidende logistieke beroepsvereniging zijn en blijven. Een aantal organisatorische veranderingen zijn noodzakelijk gebleken om een belangrijke rol te kunnen blijven spelen in het logistieke beroepsveld. Er komt een klein maar krachtig bestuur bestaande uit een voorzitter en een penningmeester. De secretaris van het bestuur is tevens de (interim) directeur van VLM. Verder zitten in het bestuur een vice-voorzitter opleidingen en een vice-voorzitter communities en evenementen.

 

Nieuwe directeur 

De personele invulling wordt nog nader bepaald. Wel is al bekend dat Henk van Amstel, die nu op interim basis de functie van secretaris en VLM-directeur bekleedt, per 1 april 2012 zijn taken zal gaan overdragen aan huidig bestuurslid Communities, Arjen Wierikx. Van Amstel gaat Wierikx de komende tijd inwerken. Wierikx gaat op parttime basis aan de slag als directeur.

"Wij denken dat met de kennis en ervaring die Arjen met zich meebrengt de continuïteit van het VLM bureau gegarandeerd is en dat hij zal bijdragen aan het verwezenlijken van de doelstellingen van VLM", aldus de beroepsvereniging over de verandering. Wierikx is mede oprichter en managing partner van adviesorganisatie Mondea.

 

ALV 

Vanuit het bestuur wordt richting gegeven aan het beleid en de activiteiten van de vereniging. De Algemene Ledenvergadering (ALV) benoemt en controleert het bestuur. VLM houdt twee keer per jaar een ALV. Hier kunnen leden meebeslissen over de koers van de vereniging die door het bestuur is voorbereid en uitgezet.

Door de verhuizing naar Zoetermeer worden de dagelijkse operationele taken zoals de ledenadministratie, organisatie evenementen, marketing en PR, beheer website, opleiding organisatie en de financiële administratie per 2012 bestierd door verladersorganisatie EVO. De contractduur van deze uitbesteding is vijf jaar.

 

Personele veranderingen 

De verhuizing heeft ook verandering in het personeelsbestand van VLM tot gevolg. Per 1 januari 2012 wordt er afscheid genomen van Ria Berkhoudt en Matine van der Haar. Zij hebben ervoor gekozen niet mee te gaan naar Zoetermeer.

 

Per 2 januari is de samenstelling van het vLm-bureau als volgt:

 

Herman Bennink, Ledenadministratie, APICS registratie, info@vlm.nl

Danielle Bloemsma, Communicatie & PR, dbloemsma@vlm.nl

Wendeline de Bruijn, Evenementen & Communicatie, wdebruijn@vlm.nl

Willemien Kosten, stichting Logistieke examens, wkosten@vlm.nl

Evelyn Mynott, Manager verenigingszaken (afwezig tot 1 mei i.v.m. zwangerschapsverlof), emynott@vlm.nl

 

VLM is vanaf 2  januari 2012 te bereiken op:

Signaalrood 60

2718 SG Zoetermeer

Tel: +31 (0)79 33 00 250

Fax: +31 (0)79 33 00 259

 

Dit artikel is op 6 maart geüpdate.

Reageer op dit artikel