nieuws

Timing introduceert Chatbot voor flexkrachten

Home

Speeddaten, online beursstands en het ontwikkelen van (bedrijfs)films: uitzendorganisaties doen steeds meer om jongeren te werven. Uitzendorganisatie Timing gaat nog een stap verder door de introductie van Tim. Net zoals Anna (Ikea) en Koen (VGZ) is Tim een Chatbot voor logistieke flexkrachten.

Timing introduceert Chatbot voor flexkrachten
Tim

Het meest onderscheidende aan Tim – ten opzichte van zijn soortgenoten – is dat hij chatters op de hoogte brengt én houdt van geschikte banen en hen de mogelijkheid biedt om direct te reageren.

 

Virtuele jobcoach

Tim is daarmee de eerste virtuele jobcoach in de Nederlandse uitzendbranche. Zowel op de website van Timing als in Live Messenger (tim@timing.nl) kan vanaf nu met de virtuele jobcoach gechat worden. Tim reageert er – dankzij slimme software die sleutelwoorden in opmerkingen aan een relevant antwoord koppelt – op vragen die flexkrachten aan hem stellen. De software van Tim is ontwikkeld door Ecreation, marktleider op het gebied van Chatbots.

 

Chatgeneratie

Flexkrachten kunnen personal jobcoach Tim inzetten bij het zoeken naar specifieke informatie, voor het vinden van een baan, bij werkgerelateerde vragen, voor een e-mailservice bestaande uit nieuwe vacatures en ook voor een alledaags praatje. In Live Messenger heeft Tim dezelfde functies als op de website. Van de Nederlandse gebruikers van Live Messenger (5,6 miljoen) praat een half miljoen mensen (jonger dan 35) regelmatig met een Chatbot. Timing verwacht dan ook dat Tim haar doelgroep – voornamelijk jongeren – aanspreekt en zet hem in als extra kanaal om flexkrachten te werven.

 

Robot

 “Instant Messaging wordt steeds belangrijker. Jongeren willen immers op een snelle en gemakkelijke manier informatie verkrijgen over bijvoorbeeld beschikbare banen en Tim komt hen daarin tegemoet” aldus P. Haarhuis, commercieel directeur van Timing. Natuurlijk blijft Tim een robot. “Tim is niet ontwikkeld ter vervanging van onze Intercedenten. Wil de flexkracht bijvoorbeeld ingeschreven worden of heeft hij een belangrijke dan wel uitgebreide vraag, dan blijven onze Intercedenten het aanspreekpunt”.

 

Lees verder:

Reageer op dit artikel