nieuws

Logistieke nieuwkomer veroorzaakt malheur in erotica

Home

Op de Duitse eroticamarkt is sinds juli 2006 een nieuwe speler actief: Eis.de. Dit bedrijf is opgericht door personen afkomstig uit de logistieke wereld. De oprichters vroegen zich af waarom erotische artikelen zo duur waren en toen ze erachter kwamen dat er enorme winstmarges werden behaald zagen ze hun kans schoon.

Logistieke nieuwkomer veroorzaakt malheur in erotica
Eis.de adverteert met stuntprijzen, de concurrentie heeft moeite te volgen

Toen de oprichters, die zich voorheen bezighielden met de logistiek van inktcardridges en accessoires voor mobiele telefoons, eenmaal het fijne wisten van de dure erotica-artikelen wisten ze wel wat hun volgende carrierestap zou zijn. Claus Volke van Eis.de in het Algemeen Dagblad: “Na enkele oriënterende gesprekken werd ons duidelijk dat we op een markt met tot tweeduizend procent opslag en dus met enorme winstmarges waren gestoten.?

 

Nieuwkomer jaagt stuipen op het lijf

Gevestigde namen met traditionele winkels als Beate Uhse en Christine le Duc zouden in Duitsland in zwaar weer verkeren als gevolg van de nieuwkomer. Eis.de verkoopt haar producten via de webwinkel vele malen goedkoper dan de traditionele winkels, biedt zelfs artikelen teer promotie ver onder de kostprijs aan, en lijkt daarmee een gat in de markt te hebben aangeboord. Maar het is schijnbaar dus vooral de logistiek die ervoor zorgt dat in elk geval in Duitsland de zaken goed gaan.

 

Bron: AD / Der Tagesspiegel

 

Lees ook:

Reageer op dit artikel