nieuws

Zijdelings wisselsysteem batterij

Home

Toyota komt met een nieuwe 24 volts elektrische 3-wieler, de Traigo. Dit is hun eerste truck die standaard is voorbereid op een zijdelings batterijwisselsysteem. Hierdoor kan men ook na aanschaf alsnog besluiten om de batterij zijdelings te gaan wisselen, zonder dat de truck aangepast hoeft te worden.

Zijdelings wisselsysteem batterij
Traigo

De nieuwe Traigo heeft hefvermogens van 1,0, 1,3 en 1,5 ton en een maximale hefhoogte van 6,5 meter. De heftruck is voorzien van Systeem van Actieve Stabiliteit (SAS), het AC2 Power System en Toyota’s Operator Total Care

 

Batterij wisselsysteem

De truck heeft een zijdelings wisselsysteem voor de batterij. Hierdoor blijft de batterij steeds laag bij de grond blijft en bovendien is zijdelings wisselen ook gemakkelijker en vooral sneller. De truck is vanaf de fabriek al standaard voorbereid op een zijdelings batterijwisselsysteem. Dat betekent dat er op elk moment, dus ook na aanschaf alsnog gekozen kan worden om zijdelings te gaan wisselen. Het zijdelingse batterijwisselsysteem bestaat uit een rollerbed voorzien van gelagerde rollen die in de truck gemonteerd worden en een (universele) batterijwisseltafel waarop de gewisselde batterijen komen te staan. Omdat de batterijen veel lager in gewicht zijn dan van een 48 volts machine kan men gebruik maken van een rollerbed. Zo weegt de batterij al gauw 1.220 kg, bij de Traigo 15 komt dit op 676 kg.

 

Reageer op dit artikel