nieuws

Ahold laat brondocumenten vervallen

Home

Ahold wil in 2006 elektronisch artikel-informatie uitwisselen met alle leveranciers. Om de elektronische stroom van artikel-gegevens adequaat in de interne systemen te kunnen verwerken heeft Ahold Nederland gekozen voor de Product Informatie Management en data-synchronisatie oplossing van Capgemini en SRC.

Met deze werkwijze vervallen de huidige brondocumenten voor artikel- en prijsgegevens, die leveranciers op dit moment gebruiken om artikel-gegevens aan de werkmaatschappijen van Ahold Nederland te communiceren. De SRC-PDM software zal als eerste bij Albert Heijn geïmplementeerd worden.
‘We zijn gestart met data synchronisatie met onze leveranciers omdat kwaliteitsverhoging van artikelgegevens wederzijdse voordelen oplevert. Met accurate, gesynchroniseerde gegevens verbeteren we onze supply chain processen, versterken we de samenwerking met onze leveranciers en bedienen we onze klanten beter’, aldus Sander van der Laan, Directeur Commercie van Albert Heijn.
Voor de elektronische gegevens-uitwisseling maakt Albert Heijn gebruik van de wereldwijd afgesproken standaarden rondom ‘Global Data Synchronisation’ (GDS). Centraal element hierbij is het gebruik van datapools. Via deze datapools stellen leveranciers de artikel-gegevens beschikbaar aan retailers. De GDS standaarden maken het mogelijk dat verschillende datapools onderling met elkaar verbonden worden.

Reageer op dit artikel