nieuws

Still: beste imago, hoogste bekendheid

Home

Still heeft de hoogste scores behaald tijdens het imago-onderzoek dat werd uitgevoerd in opdracht van het Duitse vakblad Logistik Inside. Met 755 van de maximale 1000 imagopunten en een bekendheid van 81 procent, laat Still gerenommeerde producenten als Linde, SSI-Schaefer en Jungheinrich achter zich.

Het onderzoek van Logistik Inside vond vorig jaar voor de tweede maal plaats. Evenals in 2002 peilde bureau Emnid uit Bielefeld de mening van 240 logistiek managers, directeuren en bedrijfsleiders van Duitse bedrijven met meer dan 100 werknemers. De ondervraagde ondernemingen zijn afkomstig uit alle belangrijke sectoren.De conclusies van het onderzoek zijn: het imago van een merk en aanbieder wordt steeds belangrijker als het gaat om aankoopbeslissingen, zo blijkt uit de toename van 70,5 naar 72,2 procent. Klantvriendelijkheid, de verhouding tussen prijs en prestatie en de totale productkwaliteit zijn voor de ondervraagden bepalend als het gaat om het imago van een aanbieder. Het onderzoek spitste zich toe op het imago en de bekendheid van 99 verschillende merken verdeeld over vier verschillende deelgebieden. Binnen het segment transport- en magazijntechniek behaalde Still de eerste plaats, gevolgd door Linde en SSI Schäfer.

Reageer op dit artikel