artikel

1. Modern veilingbedrijf verkent zijn grenzen

Home

Met Timo Huges (FloraHolland) en prof. dr. Lorike Hagdorn (VU Amsterdam)

1. Modern veilingbedrijf verkent zijn grenzen
Timo Huges en Lorike Hagdorn

Het veilingbedrijf bezint zich op de vraag hoe ‘de klok’ waarde kan toevoegen in de keten. Grote retailers gaan hun eigen gang, terwijl het van levensbelang is voor de veiling om grip te houden op het totale proces. Kennis van buitenaf is welkom, zo ondervindt de voormalig logistiek dienstverlener. De hoogleraar wijst hem op de kracht van netwerken met wellicht nieuwe en verrassende combinaties.

 

 

 

 


Wie is wie?

Prof. Lorike Hagdorn (47) studeerde in Leiden wiskunde en promoveerde in bedrijfskunde. In 2007 werd ze hoogleraar transport, distributie en logistiek. Ze is tevens directeur van kenniscentrum ACTP in de Rotterdamse haven. Hiervoor was ze partner bij Boer & Croon.  

 Timo Huges (42), algemeen directeur van Flora Holland, sinds januari 2008 het fusiebedrijf van de Bloemenveiling Aalsmeer en Flora Holland in Naaldwijk. Na vijftien jaar Frans Maas kwam hij in 2006 op deze stoel. Bij Frans Maas was hij verantwoordelijk voor Zuid-Europa.

 

 


1. Timo Huges over innovatieknelpunten bij logistiek dienstverleners

 


2. Lorike Hagdorn over het uitrollen van innovatieve concepten

 


3. Lorike Hagdorn over aansturen van logistieke processen elders

 


4. Timo Huges over waarde toevoegen in de logistieke keten

 


5. Timo Huges over toenemende vraag naar supply chain mensen

 


6. Lorike Hagdorn over leren kijken buiten de eigen organisatie

 

[fotoalbum]

 

Lees hier het interview zoals dat is gepubliceerd in vakblad Logistiek

Reageer op dit artikel