nieuws

XPO stort zich op last mile

Distributie 3621

XPO Logistics gaat zich bezighouden met last mile. Na Amerika gaat de logistieke dienstverlener nu ook actief met thuisleveringen in 5 Europese landen, waaronder Nederland.

XPO stort zich op last mile

XPO Logistics mikt vooral op de last mile van zware goederen als meubels en huishoudelijke apparaten. Toenemende e-commerce is de reden voor deze stap. Troy Cooper, Chief Operating Officer, XPO Logistics: “Consumenten kopen steeds meer grote artikelen online, zoals meubels en huishoudelijke apparatuur. Bij deze thuisleveringen komen vaak gespecialiseerde diensten kijken, zoals montage, installatie en testen.”

Last mile Europa

XPO, die in 2017 flink is gegroeid in omzet, denkt dat met de last mile stap, die ‘gefragmenteerd is en een groot aantal regionale spelers kent’ een nieuwe markt te kunnen aanboren. Luis Gomez, Managing Director of Transport, XPO Logistics Europe: “XPO heeft de schaalgrootte en ervaring om door heel Europa klanten een resultaatgerichte oplossing te bieden om zo gelijke tred te houden met de snelgroeiende e‑commerce markt.”

Lees ook
Autonome robots veranderen ‘complexe’ last mile drastisch
Hoe Amazon en Walmart de last mile opschudden
Fietskoerier als last mile: initiatieven in binnen- en buitenland

 

Naast Nederland rolt XPO de dienst uit in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Spanje en Frankrijk. XPO verwacht dit jaar meer dan 750.000 last‑mile leveringen voor retailers en e-commerce bedrijven in Europa te verzorgen.

In Amerika wil XPO dit jaar uitbreiden met 30 nieuwe last‑mile hubs. Daarmee komt het totaal aantal hubs in de Verenigde Staten op 85. Het bedrijf verzorgt zo’n 3 miljoen leveringen per jaar in de Verenigde Staten.

Reageer op dit artikel