nieuws

Inkijkje in de last mile van De Bijenkorf

Distributie

Esther Vrolijk (operations manager e-commerce) en Nelleke Steendam (online program manager) van  De Bijenkorf geven op Masterclass E-commerce van Logistiek Academy inzicht in de logistieke keuzes en de omnichannelstrategie van de Bijenkorf.

Inkijkje in de last mile van De Bijenkorf
Esther Vrolijk

Op maandag 29 juni en dinsdag 30 juni vind de Masterclass E-commerce plaats. Een tweedaagse opleiding die wordt verzorgd door Logistiek Academy in samenwerking met Nyenrode. Esther Vrolijk, operations manager e-commerce van De Bijenkorf is een van de sprekers. Samen met haar collega Nelleke Steendam, online program manager e-commerce geeft ze een presentatie waarin de strategie van De Bijenkorf wordt toegelicht en interessante gegevens hierover met de deelnemers worden gedeeld.

Last mile

Steendam en Vrolijk gaan op dag twee van de masterclass uitgebreid in op de last mile van Bijenkorf.nl en presenteren een praktijkcase. “Hoe leveren wij de orders uit en welke logistieke keuzes maken we daarbij? Daar zal ik op ingaan tijdens de masterclass. Ik geef de deelnemers een inkijkje is hoe de last mile er bij de Bijenkorf uit ziet”, aldus Vrolijk. Wat zijn de grootste uitdagingen met betrekking tot assortiment en hoe wordt omgegaan met pieken en schaalbaarheid? Dat komt allemaal aan bod.

Nieuw click & connect systeem

De Bijenkorf heeft net een nieuw click en connect systeem in gebruik genomen. Vrolijk zal hierover vertellen tijdens de masterclass. Ook gaat ze in op het ‘late levering project’ dat dient als praktijkcase. De livegang daarvan is gepland in juli 2015. Vrolijk: “Dit is weer een belangrijke stap in onze omnichannel strategie.”

Waarom heeft de Bijenkorf voor deze strategie gekozen en wat voor impact heeft het op de logistieke organisatie? Meer weten, meld u dan nu aan voor de Masterclass E-commerce.

Lees ook: Wat zijn de beste e-commerce bedrijven?

Reageer op dit artikel