artikel

Slavenburg & Huyser kiest nieuw dossiermanagementsysteem

Distributie Premium

Slavenburg & Huyser kiest nieuw dossiermanagementsysteem

Na een lang selectieproces heeft Slavenburg & Huyser besloten om gebruik te maken van de NaviTrans Forwarding oplossing. Het op Microsoft Dynamics NAV gebaseerde dossiermanagement systeem gaat geïmplementeerd worden door Rainbow Solutions en zal begin 2010 operationeel zijn.

Het feit dat iedereen binnen Slavenburg & Huyser werkt op één centraal back-office systeem zorgt voor een efficiënte manier van werken. Gegevens hoeven slechts eenmaal ingevoerd te worden waardoor bovendien fouten worden voorkomen.

Projectgegevens
Bedrijfsnaam: Slavenburg & Huyser   Leverancier/dienstverlener: Rainbow Solutions
Plaats: Rotterdam  
Branche: logistiek & transport   Bedrijfsgrootte:
Bedrijfstype: Logistiek   Datum ingebruikname:
Productnaam: NaviTrans  

Projectleider Onno Meijer: "Het selectietraject was lang en intensief waarbij we al veel knopen hebben kunnen doorhakken die normaliter pas tijdens de implementatie naar voren zouden komen."

 

De basis lag in een wensen- en eisenlijst, die door de afdelingen zelf werd gevoed. De Request for Information (RFI) die daarop volgde, werd naar zes softwareleveranciers verstuurd.  Uiteindelijk bleef een shortlist van drie leveranciers over. Meijer: "We hebben de leveranciers gevraagd om een algemene presentatie te verzorgen aan het projectteam. De herkenbaarheid van de Microsoft Dynamics NAV look & feel, de grote mate van integratie tussen de verschillende modules en het workflow management concept van NaviTrans waren functionaliteiten die ons bevielen. Na alles op een rijtje te hebben gezet, werd de voorkeur gegeven aan de oplossing van Rainbow."

Algemeen directeur Bert de Nooijer (links op de foto) verwacht ‘de komende tien jaar uit de voeten te kunnen’ met de oplossing.

 

Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan de projectplanning. Het is de bedoeling om in juni de kick-off te realiseren en om vanaf 2010 volledig te werken met Microsoft Dynamics NAV en NaviTrans.

 

Over Slavenburg & Huyser

Slavenburg & Huyser – opgericht in 1949 –  is een van de belangrijkste onafhankelijke rederij en scheepvaart agenten die in combinatie met allround  logistieke dienstverleners na het proces van het openen van eigen rederijkantoren, zijn overgebleven in Rotterdam.

Om op een efficiënte en gecontroleerde manier te groeien is, in de ogen van Slavenburg & Huyser, een gedegen en gebruiksvriendelijk IT systeem noodzakelijk.

 

Op de foto: Bert de Nooijer (links) algemeen directeur van Slavenburg & Huyser en

Wim Korte directeur Rainbow Solutions

 

Reageer op dit artikel