nieuws

Bidfood wil honderd nieuwe chauffeurs aannemen

carrière & mensen 8474

Traditionele wervingsacties helpen niet meer. Horecagroothandel Bidfood zet persoonlijke video’s in om minimaal honderd nieuwe chauffeurs binnen te halen.

Bidfood wil honderd nieuwe chauffeurs aannemen
Remco (31) - 14 jaar chauffeur bij Bidfood

Net als zoveel andere logistieke organisaties in Nederland kampt ook online horeca groothandel Bidfood met een tekort aan chauffeurs. Ieder kwartaal lijkt de schaarste op de arbeidsmarkt toe te nemen. “Het aantal klanten en bestellingen blijft toenemen, waardoor we meer gekwalificeerde chauffeurs nodig hebben om alle bestellingen te kunnen leveren”, vertelt Hessel de Keijzer, regiomanager Noordwest-Nederland.

Campagne op social media

Het gebrek aan chauffeurs, maar ook ander logistiek personeel, is een groot probleem voor Bidfood. “Naast het opleiden van nieuwe krachten starten we daarom een campagne op social media, waarmee we honderd vacatures willen invullen”, zegt De Keizer.
Die campagne is gebaseerd op een serie van vier video’s. Daarin laten chauffeurs van Bidfood zien wat hun werk bijzonder en aantrekkelijk maakt.

De Keizer: “Deze aanpak past bij ons digitale DNA. In de serie van vier afleveringen spelen onze eigen chauffeurs de hoofdrol. De video’s geven een inkijkje in een dag uit hun leven – van klantbezoek en koffie met collega’s tot het inladen van de vrachtwagens, maar ook hun hobby’s en gezinsleven.”
De chauffeurs die in de video’s te zien zijn, werden door hun collega’s aangedragen om een hoofdrol te spelen in de campagne.

Reageer op dit artikel