artikel

Van Egmond Groep biedt extra bezorgservice dankzij TomTom

carrière & mensen

Van Egmond Elektrogroothandel (VEG) besloot de bezorgservice in eigen beheer te nemen wat meer flexibiliteit en effiency op zou leveren. De keuze viel op TomTom Business Solutions vanwege de gebruiksvriendelijkheid en overzichtelijkheid. Nu krijgen klanten extra service door goede informatievoorziening over de aankomsttijden van hun bestellingen.

Van Egmond Groep biedt extra bezorgservice dankzij TomTom
van Egmond

Van Egmond Elektrogroothandel (VEG) besloot de bezorgservice in eigen beheer te nemen wat meer flexibiliteit en effiency op zou leveren. De keuze viel op TomTom Business Solutions vanwege de gebruiksvriendelijkheid en overzichtelijkheid. Nu krijgen klanten extra service door goede informatievoorziening over de aankomsttijden van hun bestellingen.

Projectgegevens
Bedrijfsnaam: Van Egmond Elektrogroothandel   Leverancier/dienstverlener: Tomtom international
Plaats: Doetinchem  
Branche: bouw & installatie   Bedrijfsgrootte:
Bedrijfstype: Groothandel   Datum ingebruikname:
Productnaam: TomTom WEBFLEET / TomTom LINK 300 / TomTom PRO 7100  

Van Egmond Elektrogroothandel BV (VEG) is ruim 70 jaar een betrouwbare partner als het gaat om levering en advisering van elektrotechnische produkten en diensten. VEG heeft 3 bedrijfsbussen in 1 BE-combinatie uitgerust met de TomTom Business Solutions Webfleet applicatie.

   

VEG maakte voor het zelf bezorgen van hun producten gebruik van een externe bezorgservice. Na een grondige analyse bleek om meerdere redenen dat men het transport beter zelf ter hand kon nemen voor meer flexibiliteit en efficiency.

 

Koppeling met Ritplan

Er is gekozen voor een koppeling met het ritplansysteem Ritplan. Hiermee worden routes gepland en doorgestuurd naar WEBFLEET, het online systeem van TomTom Business Solutions. "Wij hebben hebben gekozen voor TomTom Business Solutions vanwege de grote gebruiksvriendelijkheid en overzichtelijkheid", aldus Eelco Jansen.

 

Wanneer er een nieuwe order ingevoerd wordt stuurt Ritplan van Evo informatietechnologie een bericht naar WEBFLEET. Deze stuurt vervolgens een opdracht naar de betreffende chauffeur via de LINK (Blackbox) en navigatie met daarin alle gegevens inclusief de locatie, route en tijd. De planning kan vervolgens via WEBFLEET van TomTom Business Solutions alles volgen, bijhouden en teruglezen in Ritplan. In Ritplan is dan ook een signalering te zien bij de specifieke orders, die aangeeft of en wanneer de opdrachten uitgevoerd zijn. Zo kunnen klanten tijdig geïnformeerd worden, wanneer er een opdracht uit de pas dreigt te lopen. Op deze manier kan er op uitzonderingen gereageerd worden en is het niet meer nodig om precies alles te volgen.

    

Korte lijnen

Naast de gebruiksvriendelijk- en overzichtelijkheid zijn de korte lijnen in het pakket en het GPS traceer- en webfleetsysteem zeer belangrijke redenen geweest voor de aanschaf. Hierdoor is de planning efficiënt en sluiten de orders goed op de routes van de chauffeurs aan. Daarnaast is het dankzij de real time verkeersinformatie van TomTom, High Definition Traffic (HD Traffic), voor de chauffeurs makkelijker geworden om files te vermijden en indien nodig te kiezen voor alternatieve routes. Hierdoor is zowel voor de chauffeurs als voor de back-office de aankomsttijd nauwkeuriger in te schatten. Zowel de back-office als de chauffeurs zijn dan ook erg tevreden met TomTom Business Solutions.

 

"Het grote voordeel van TomTom Business Solutions en Ritplan is dat we klanten een stuk extra service kunnen bieden, ook zij hebben meer zekerheid over de aankomsttijd van hun bestelling" aldus Eelco Jansen, Hoofd Logistiek Van Egmond Groep.

Reageer op dit artikel