Nog geen abonnee? Nu een jaarabonnement met 25% korting bestel hier

Nieuws

Vlaanderen start imagocampagne logistiek

0 173 Supply Chain

De Vlaamse overheid is een imagocampagne gestart om het belang van logistiek voor de Vlaamse economie in de kijker te zetten. Er bestaat een te eenzijdig beeld over de sector en daar moet de campagne ‘Zonder logistiek is ‘t paniek' verandering in brengen.
Zonder logistiek is't paniek - Foto: Flanders Logistics

De mediacampagne gaat op 13 januari van start met de advertentie ‘Zonder logistiek is 't paniek' in kranten en magazines, en wordt in februari gevolgd door een TV-spot op de nationale zenders. Tevens gaat met de start van de mediacampagne de vernieuwde website van Flanders Logistics online. Op deze site is alles over de campagne terug te vinden.

 

Oubollig

De campagne moet het imago van de logistiek verbeteren bij de brede bevolking, de beroepsbevolking en de jongeren. De centrale doelstelling bestaat erin om enerzijds het te beperkt, negatief en vaak oubollig beeld tegenover logistiek te doorbreken, en anderzijds de essentiële rol van logistiek in het economische proces toe te lichten.

 

Sprekende praktijkvoorbeelden

In het voorjaar start een gerichte actie om 17-jarigen leerlingen kennis te laten maken met de wereld van logistiek. Aan bod komen onderwerpen als retourlogistiek, postponed manufacturing, informatiemanagement, green logistics, value added logistics services. Deze zullen aan de hand van sprekende praktijkvoorbeelden gebracht worden door professionals uit de sector.

door Annemiek Jorritsma laatste update:26 mei 2012

Gerelateerde tags

reageer

Of registreer u om te kunnen reageren.